Araba sürüyorsunuz ve sıcaklık göstergesinin çok yüksek olduğunu mu fark ettiniz? Bu kesinlikle bazı alarm zillerini çaldırması gereken olağandışı bir sinyaldir.
Bu su pompası olabilir mi? Bu bileşenin aslında motorda bulunan devreler içerisinde soğutucu sıvının akışını sağlama ve dolayısıyla doğru çalışması için ideal sıcaklığı koruma görevi vardır. Su pompası düzgün çalışmıyorsa sıcaklık normal değerlerin üzerine çıkacaktır. Herhangi bir mekanik bileşende olduğu gibi, su pompası da zamanla zayıflık belirtileri göstermeye başlayabilir; dolayısıyla, su pompasının arızalı olup olmadığının belirtileriyle anlaşılması önemlidir. Motorun aşırı ısınmasından kaynaklananlar gibi daha ciddi hasarlar.
Bu makalede, kırılmaya neyin sebep olduğunu, su pompası arızasının en yaygın belirtilerinin neler olduğunu ve motor açısından sonuçlarının neler olabileceğini göreceğiz.
Su pompası: çalıştırma
Arabalarda, su pompası soğutma sisteminin bir parçasıdır: görevi soğutma sıvısını üretmektir, su ve antifriz karışımından oluşur ve motorun içinde akar.
Soğutma sıvısı bu nedenle :
- Soğutma sisteminde ve motor kanallarında dolaşır. ;
- Sürüş sırasında ideal sıcaklığı korur;
- Zararlı aşırı ısınmayı önler;
- Dışarı ile dış ortam arasındaki ısı alışverişini düzenler radyatör aracılığıyla içeriden.
Su pompası çeşitli bileşenlerden oluşur; bunlar arasında pompa gövdesi, şaft, pervane, yataklar ve contalar bulunur. Çalışması, her bir bileşeninin durumuna ve kalitesine bağlıdır.
Su pompasının çalışması oldukça basittir: servis kayışı veya triger kayışı ve motor çalıştığı sürece aktif kalır. Su pompası bozulursa ve düzgün çalışmayı durdurursa, sıvı artık olması gerektiği gibi dolaşamaz ve bu da kaçınılmaz olarak motorun aşırı ısınmasına neden olur.
Pompanın çalışmadığını nasıl anlarsınız? çalışıyor mu?
Su pompası aniden çalışmayı neredeyse hiç durdurmaz, ancak arabanın su pompası bozulursa bazı belirtiler gösterecektir. Bunlardan bazıları aynı zamanda en yaygın motor sorunlarından bazılarını da gösterebilir; dolayısıyla, bir su pompasıarızasından şüpheleniyorsanız dikkat etmeniz gereken üç uyarı işaretini burada bulabilirsiniz:
Bunun yerine radyatörden buhar çıktığını fark ederseniz, bu bir tehlike işaretidir ve motoru durdurmanız gerekir. Buharın nedeni şüphesiz motorun aşırı ısınmasıdır. Bu durumda yerinde müdahale için bir tamirci çağırmanız gerekir. Bu kadar aşırı ısınmış bir motorla araç kullanmak son derece tehlikelidir.
Su pompasının bozulmasına ne sebep olur?
Su pompaları, şartlarına tabidir.aşınma , termal ve mekanik gerilimler nedeniyle meydana gelir, ancak su pompasının kırılmasının ana nedeni, korozyona neden olan ve pompaya zarar veren kirlenmiş soğutma sıvısıdır. pompanın iç parçaları ve contalar.
Arabamızın bize gösterdiği işaretleri anında fark etmek, basit bakım ile pompa suyu gibi temel bileşenlerin değiştirilmesi veya müdahale edilmesi arasındaki farkı yaratabilir. en ciddi ve maliyetli yan arızalar.
Su pompası bozulduğunda ne olur?
Su pompası suyunun bozulması veya arızası, termostat, radyatör, borular ve çeşitli bağlantı parçaları gibi soğutma sisteminin çeşitli parçalarına ciddi zarar verebilir.
Bunun en belirgin belirtisi motorun aşırı ısınmasıdır. , soğutma sıvısının doğru şekilde dolaşmaması veya kanalların içinde tıkalı kalması nedeniyle. Dış ısı ile motor arasındaki değişim değişir ve sonuç olarak motor soğutulmaz. Ancak bir sızıntı varsa, su pompası hasar görmüştür ve görevini en iyi şekilde yerine getirememektedir. Bu durumda arızalar şunlarla ilgili olabilir:: pervanenin gevşemesi veya kırılması, dişlilerin aşınması, kayışın aşırı veya yetersiz gerginliği dişli veya dağıtım zincirinin.
Sonuçların sonuçları ciddi olabilir veya en ciddi durumlarda telafisi mümkün olmayabilir:
Arabanın su pompasını değiştirmenin maliyeti ne kadardır?
Su pompasının değiştirilmesi ‘in 100 ile 500 avro arasında değişebilen bir maliyeti vardır, insan gücü ve mesleki beceri gerektiren bir işlemdir. fiyatı aynı zamanda markaya, arabanın tipine ve aynı zamanda termostatik motor gibi teşhis sırasında ortaya çıkan ikincil hasara veya aşınmış yedek parçalara da bağlıdır. valf, kayış hizmetleri, kayış gergileri ve soğutma sıvısı. Motorun optimum çalışma sıcaklığını (80° C ile 85° C arasında) garanti etmek için su pompasıyla birlikte termostatın da değiştirilmesi önerilir.
Su pompasının kırılması : motor açısından sonuçları
Kırık su pompası, motorun ve soğutma sisteminin birçok parçasında ciddi hasara neden olabilir. Bu tür her küçük arıza, motorun aşırı ısınmasına ve işleyişinin bozulmasına neden olur.
Motorda, en pahalı hasara neden olan şey aşırı ısınmadır ve bazen de bu durumda onarılamaz hale gelir. burada:
- Motor yağı, yüksek sıcaklıklar nedeniyle viskozitesini kaybeder ve daha çabuk aşınan mekanik bileşenleri yağlamaz;
- Pistonlar, Kolayca kaymazlar ve tutukluk yapma riski taşımazlar;
- kafa contası, bir dolgu maddesini yakar yüksek sıcaklıklara.
Silindirlerin üst kısmını sızdırmaz hale getirme görevi olan
Bu sorunlarla karşılaştığınızda ne yapmalısınız? Hasarın boyutunu değerlendirmek ve en uygun ve etkili çözümü bulmak için öncelikle güvendiğiniz tamircinizle iletişime geçmeniz gerekir.
Arabanızın motoru ciddi bir hasar görmüşse, yalnızca tek tek bileşenlere müdahale etmek o kadar kolay değildir, ancak çok pahalı hale gelir.
En en uygun karar, bozuk motoru yeniden üretilmiş bir motorla değiştirmektir.
Yeniden üretilmiş bir motor seçmek ayrıca ilginç bir seçimdir çünkü:
- Motorun garantisi vardır ve tüm yedek parçalar yenidir;
- Çevreye saygı duymanıza olanak tanıyan ekolojik bir çözümdür;
- Yeni bir arabanınkine eşit güvenlik ve performansgaranti eder;
- Hızlı teslimat, aracınızı kısa sürede kullanmanıza olanak tanır.
Arabanız için yeniden üretilmiş bir motor arıyorsanız ve güvenli ve garantili bir şekilde tasarruf edin, sertifikalı redresörlerimizin deneyimine güvenin.