Sakin bir şekilde sürüyorsunuz ve aniden arabanız ivme kaybediyor gibi görünüyor. Bakışınız kontrol paneline takılır ve bir uyarı ışığı sizi uyarır: tıkalı partikül filtresi olabilir. Yaygın ancak önemsiz olmayan bir sorun. Bilmeniz gerekenler ve nasıl davranmanız gerektiği aşağıda açıklanmıştır.
DPF neden tıkanır?
Dizel bir araba kullanıyorsanız, özellikle de Euro 5 ve sonraki düzenlemelere uygun olanlar, muhtemelen ‘FAP tıkanmasını duymuşsunuzdur. FAP veya partikül filtresi, dizel yakıtın yanması sonucu oluşan kurum partiküllerini yakalayarak aracınızın kirletici emisyonlarını kontrol altına almada önemli bir rol oynar. Peki parçacık filtresi neden tıkanıyor?
FAP tıkanması genellikle şehir içi sürüş tarzından ve düşük hızdan kaynaklanır. Bu koşullar altında filtre, yakaladığı kurum parçacıklarını etkili bir şekilde yakıp çıkarmak için gereken sıcaklığa ulaşamaz. Sonuç olarak, bu parçacıklar birikerek filtrenin tıkanmasına neden olur.
Parçacık filtresinin tıkanması, standart dışı yağların kullanılması gibi daha yaygın motor sorunlarının göstergesi olabilir. Kül içeriğinin düşük olması veya daha basit bir ifadeyle yağ yakan bir motorda kül, aşırı yüklenmeye neden olur ve partikül filtresini tıkar. Ayrıca zararlı emisyonların artmasına yol açarak hem çevreyi hem de motorunuzun sağlığını olumsuz yönde etkileyebilir.
DPF tıkanması göz ardı edilmemesi gereken bir işarettir. Sorunu hemen ele almak, yalnızca aracınızın optimum performansını korumanıza yardımcı olmakla kalmayacak, aynı zamanda gelecekte daha ciddi ve maliyetli motor sorunlarının önlenmesine de yardımcı olacaktır.
DPF Filtresi Tıkalı Belirtiler
Tıkalı bir partikül filtresinin 2belirtilerinin ortaya çıkması, derhal müdahale etmek ve motorunuzu sağlıklı tutmak için çok önemlidir. Dikkat etmeniz gerekenler şunlardır:
- Güç kaybı: arabanız normalden daha az tepki veriyorsa, hızlanmakta zorlanıyorsa veya hız vermiyor gibi görünüyorsa önceki gibi yanıt verirseniz, tıkalı partikül filtresinin belirtileri açık olabilir. Bunun nedeni, tıkalı filtrenin motorun düzgün “nefes almasını” engellemesidir. Partikül filtresi, motorun doğru şekilde egzoz yapmasını engeller ve bu nedenle egzoz gazları kolonu sayesinde çalışan turbo, olması gerektiği gibi dönmez, motora gerekli itme kuvvetini vermez
- Yakıt artışı tüketim : Tıkalı bir filtre, motoru gereğinden fazla çalışmaya zorlayarak normalden daha yüksek yakıt tüketimine neden olabilir. Tankınızın daha hızlı boşaldığını fark ederseniz DPF’yi kontrol etme zamanı gelmiştir.
- Egzozdan çıkan beyaz duman: egzozdan çıkan, hoş olmayan bir kokuya sahip beyaz duman veya basit keskin bir koku ve kontak açılmadan önce bile DPF’nizin tıkandığına dair bir belirti kontrol panelinde uyarı ışığı.
DPF tıkanırsa ne olur?
Tıkalı bir DPF meydana geldiğinde, sonuçları şunlar olabilir: aracınız için ciddi. Daha büyük hasarlardan kaçınmak için tıkanmış bir partikül filtresinin işaretlerini tanımak ve sonuçlarını anlamak önemlidir.
Tıkalı bir DPF‘nin kayıpla başlayan sonuçları vardır. motor gücünde ve yakıt tüketiminde önemli bir artış. Bunlar egzoz sisteminizin düzgün çalışmadığının ilk işaretleridir. Buna ek olarak, fap partikül filtresiyle ilgili sorunların bir başka işareti de egzozdan çıkan beyaz dumandır; bu, eksik yanmanın göstergesidir, çünkü son enjeksiyonlardan gelen dizel yanmaz. DPF’yi ısıtmak için kullanılır ve filtrenin içinde yanar.
tıkanmış dpf filtresi uyarı ışığının yandığını fark ederseniz, bu DPF’nizin arızalı olduğunun açık bir göstergesidir acil müdahaleye ihtiyacı var. Bu işaretleri dikkate almamak, aracınızın durumunun kötüleşmesine yol açabilir. Partikül filtresinin tıkanmasının uzun vadeli sonuçları, onarılamaz motor hasarlarını ve pahalı onarımları içerebilir.
Tıkalı bir partikül filtresiyle araç sürersem ne olur?
Tıkalı bir partikül filtresiyle araç kullanmak tavsiye edilmemesinin yanı sıra, arabanız için doğrudan zararlı da olabilir. Filtre belirtilerine rağmen arabanızı kullanmaya devam ederseniz, durumu daha da kötüleştirme ve motorda daha ciddi hasara neden olma riskiyle karşı karşıya kalırsınız.
Tıkanmış bir partikül filtresi, egzoz gazlarını dışarı atma yeteneğini sınırlar. verimli bir şekilde boşaltın. Bu yalnızca motor performansını düşürmekle kalmaz, aynı zamanda egzoz sisteminde basıncın ve ısının artmasına da yol açabilir.Bu, partikül filtresinin takılmasının ana amacına aykırıdır: kirliliği azaltmak ve çevreyi korumak.
Partikül filtresi tıkalıysa ne yapmalısınız?
Kendinizi bir sorunla karşı karşıya bulduğunuzda tıkanmış fap, nasıl davranılacağını bilmek önemlidir. Burada, aracınıza en uygun tıkalı kapak sorununun çözümünü bulmanızı sağlayacak adım adım bir kılavuz bulunmaktadır.
Bir uzmana danışın : İlk hareketiniz aracınızı kalifiye bir tamirciye götürmek olmalıdır. Bir uzman, tıkanmanın ciddiyetini değerlendirmek için ayrıntılı bir araba DPF kontrolü gerçekleştirebilecektir.
Araba DPF kontrolü: ziyaret sırasında, tamirci aracınızın egzoz sistemini inceleyecektir. Bu ayrıntılı kontrol, DPF sorununun izole edilip edilmediğini veya ilgilenilmesi gereken başka ilgili sorunların olup olmadığını anlamak için çok önemlidir.
Temizleme ve değiştirme arasında karar verin: Kontrolün sonuçlarına göre, tamirci, tıkalı kapak için en uygun çözümü önerecektir. Filtre hafif tıkalı ise bir temizlik yeterli olabilir. Tıkanma ciddiyse veya filtre hasar görmüşse, filtreyi değiştirmeniz gerekebilir.
Bu adımları takip etmek yalnızca tıkalı fap sorununu çözmenize değil, aynı zamanda aracınızın en iyi şekilde çalışmaya devam etmesini sağlayın.
Tıkalı bir DPF ile kaç kilometre yol kat edebilirsiniz?
Tıkalı bir DPF filtresi ile kaç kilometre yol kat edebileceğinizi anlamak söz konusu olduğunda, cevap şu değildir: Basit: Partikül filtresinin kullanım ömrü için kesin bir süre belirlemek, sürüş şeklinize bağlı olarak değiştiği için karmaşıktır. Tipik olarak, tıkalı DPF filtresinin yenilenmesi 300 ila 1000 km’den sonra veya yaklaşık 15 saatlik sürüşten sonra gerekli olabilir. Filtre otomatik olarak veya bir atölye tarafından gerçekleştirilen DPF yenileme işlemiyle temizlenmezse motorda hasar meydana gelebilir ve partikül filtresinin beklenenden daha kısa sürede değiştirilmesi gerekebilir. Tıkalı bir DPF filtresiyle sürüşe devam etmek yalnızca riskli olmakla kalmaz, aynı zamanda maliyetli sonuçlara da yol açabilir.
FAP ile DPF arasındaki farklar, aynı prensip ancak 2 farklı sistemle
DPF, dizel partikül filtresini emprenye etmek ve yüksek sıcaklıklarda yanmasını sağlayarak sıkışan kurum partiküllerini yakmak için haznedeki son enjeksiyonlardan elde edilen dizel yakıtı kullanır.
DPF, Fransız otomobillerinde kullanılan bir sistemdir. Enjektörlerin sonradan enjeksiyonları ile dizeli enjekte etmek yerine, dizel ile karışıp hazneye giren, yanmayan ve daha sonra filtre tarafından hapsedilen ve yüksek sıcaklıklarda kalan kurumun yakılmasına yardımcı olan bir katkı maddesi kullanılıyor.
Tıkalı partikül filtresi sorunu nasıl çözülür?
Tıkalı kirlilik önleyici filtre sorunuyla başa çıkmak, hedefe yönelik bir yaklaşım gerektirir. Bu sorunu nasıl çözebileceğiniz aşağıda açıklanmıştır.
Zorunlu yenileme
FAP yeniden oluşturma, dikkate alınması gereken ilk seçeneklerden biridir. Bu teknik süreç, biriken kurum parçacıklarını ortadan kaldırarak filtreyi orijinal verimliliğine döndürür. Diğer müdahalelere göre etkili ve daha az invazif bir çözümdür.
Tıkanmış kapağın temizlenmesi
Bazı durumlarda filtrenin özel olarak temizlenmesi yeterli olabilir. Bu yaklaşım, tıkanmış fap için en yaygın çözümlerden biridir ve filtreyi değiştirmeye gerek kalmadan yabancı maddelerden arındırmak için belirli tekniklerin ve ürünlerin kullanılmasını içerir.
Değiştirme
Filtre çok hasarlıysa veya çok eskiyse değiştirilmesi gerekebilir. Tıkanmış bir fap’in sorunlarını çözmek için son çare olarak görülse de, daha az invazif yöntemlerin başarılı olmadığı durumlarda özellikle gereklidir.
Yapma. Tıkalı bir filtrenin sürüşünüzü yavaşlatmasına izin verin. Bugün işleri kendi ellerinize alın. Uzman tavsiyesi, sorunlarınıza çözümler ve arabanızı en iyi durumda tutmanıza nasıl yardımcı olabileceğimizi öğrenmek için FIR’ı ziyaret edin. Arabanıza hak ettiği ilgiyi göstermenin zamanı geldi.
.